Gdansk

SANKTUARIA MARYJNE W EUROPIE

Dnia 16.02.2018 r. z panem Jackiem Mazurem zwiedzaliśmy Sanktuarium Maryjne.
Opowieści o La Salette i Laur-des wzbudziły duże zainteresowanie.
Czekamy na kolejne spotkanie z naszym wspaniałym przewodnikiem.

WALENTYNKI 2018

12 luty to był niezapomniany dzień, który spędziliśmy z naszym przyjacielem Panem Jackiem Mazurem.
Z okazji Walentynek Pan Jacek przygotował dla naszych seniorów romantyczną muzykę i wiele miłych niespodzianek.
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas.

BAL KARNAWAŁOWY W DPS STEGNA

W dniu 12 lutego odwiedziliśmy naszych przyjaciół z Domu Pomocy Społecznej w Stegnie, którzy zorganizowali bal kostiumowy.
Dziękujemy za wspaniałą zabawę i możliwość spędzenia wspólnie tych ostatnich dni karanwału.
Balownicy mile wspominają dobrą muzykę i smaczne jedzenie. Umówiliśmy się już na kolejną imprezę.

ZABAWA KARNAWAŁOWA NA POLANKACH

1 lutego 2018 r. odbył się w naszym Domu bal karnawałowy.
Dziękujemy serdecznie Panu Jackowi za przeprowadzenie zabawy. Jego energia i fantastyczny nastrój udzieliły się wszystkim uczestnikom imprezy.

BIESIADNA POTAŃCÓWKA W CARITASIE

Dnia 31 stycznia 2018 r. skorzystaliśmy z zaproszenia zaprzyjaźnionej placówki. O godzinie 14:00 pojechaliśmy do Centrum Pomocowe Caritas na zabawę biesiadną. Było wspaniale. Konkursy, piosenki znane i lubiane w rytmie cza cza wprawiły wszystkich w szampański klimat.
DZIĘKUJEMY ZA MILE SPĘDZONY CZAS.

REMONT NA POLANKACH

W styczniu remont naszego Domu ruszył pełną parą. Jedna trzecia budynku została całkowicie wyłączona z użytku. Dzięki temu zarówno mieszkańcy jak i pracownicy mają szansę lepiej się poznać i zintegrować. Trwa burzenie ścian, co dzień spod budynku wyjeżdżają ciężarówki załadowane gruzem. Jednocześnie budowlańcy poszerzają fundamenty, aby kosztem balkonów każdy pokój miał własną łazienkę, a stołówka zyskała dodatkową przestrzeń.

BOWLING W KLUBIE U7

W czwartek 25 stycznia 2018 r. mieszkańcy i klubowicze naszego Domu grali w kręgle w zaprzyjaźnionym Klubie U7 w Gdyni. Rywalizacja jak zwykle była zacięta. Panu Darkowi po raz pierwszy, i to kilka razy, udało się strącić wszystkie 10 kręgli. Dla każdego seniora była to jednocześnie doskonała zabawa i gimnastyka. Mistrzem został debiutujący w tej grze klubowicz - pan Krzysztof. Serdecznie gratulujemy!
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

KONCERT SKRZYPCOWY NA POLANKACH

Dnia 26.01.2018 r. usłyszeliśmy muzykę skrzypcową w wykonaniu naszego kolegi
JAROSŁAWA WILKOŁASKIEGO
Zaprezentowano słuchaczom utwory z muzyki klasycznej Menuet Boccheriniego, Humoreskę Dworzaka, jak i znane przeboje muzyki rozrywkowej.

WYSTĘP W UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 23 W GDAŃSKU

23 stycznia po raz kolejny nasi seniorzy mogli obejrzeć jasełka.
Tym razem, w bożonarodzeniowym przedstawieniu, wystąpili uczniowie Szkoły Podstawowej nr 23 w Gdańsku pod kierownictwem Pani Joanny Merty. Dzieci z klasy I-III w interesujący i barwny sposób opowiedziały historię narodzin Pana Jezusa.
W drugiej części spotkania uczniowie klasy VI zaprezentowały występ muzyczny przygotowany pod kierunkiem Pani Jolanty Zając i dedykowany seniorom z okazji Dnia Babci i Dziadka. Miłym akcentem było wręczenie własnoręcznych upominków i słodkości dla naszych podopiecznych.

Dziękujemy za występ i czekamy na kolejne spotkania....

MULTIMEDIALNA WYCIECZKA DO WATYKANU

22 stycznia 2018 r. mieszkańcy i seniorzy Klubu Samopomocy Polanki oraz Klubu Seniora Prometeusz, dzięki uprzejmości przyjaciela naszego Domu Pana Jacka Mazura, udali się na multimedialne zwiedzanie Watykanu.
Mentor naszej grupy bywał tam nie raz, dlatego pokazał nam: PLAC ŚWIĘTEGO PIOTRA, BAZYLIKĘ, MUZEUM WATYKAŃSKIE ORAZ SALĘ KLEMETYŃSKĄ jak najlepszy przewodnik. Wykorzystując znajomości Pana Jacka, mogliśmy uczestniczyć także w audiencji prywatnej.
O dziwo nikt nie był zmęczony, być może dlatego, że podczas zwiedzania serwowano herbatkę, kawę i ciasto.

Zapraszamy do objrzenia galerii.

ODWIEDZINY CZTERONOŻNYCH PRZYJACIÓŁ ZE SCHRONISKA PROMYK

19 stycznia 2018 roku odwiedziły nas zwierzaki i ich opiekunowie z gdańskiego schroniska Promyk. Wizyta wniosła wiele ciepła,uśmiechu i radości.
Spośród czworonogów były pieski: Julia, Mucha, Nela, Pan Pies oraz kot Rademenes dawniej Dyzio.
Dwugodzinne spotkanie ze zwierzętami minęło nam bardzo szybko i dostarczyło dużo pozytywnej energii.

Zdjęcia z wizyty można obejrzeć w naszej galerii.

OBIAD W RĘKAWICZCE

18 stycznia 2018 roku ponownie mogliśmy skorzystać z życzliwości Pani Teresy Wasilewskiej, Radnej Miasta Gdańska. Seniorzy z Klubu Samopomocy zjedli bardzo smaczny obiad z deserem w przepięknej scenerii Restauracji Rękawiczka przy ul. Długiej w Gdańsku. Następnie korzystając z pięknej zimowej pogody, udali się na spacer po Starówce.
Bardzo dziękujemy za wspaniałe przyjęcie i miłą atmosferę.

Zapraszamy do obejrzenia galerii.

JASEŁKA W PRZEDSZKOLU NR 42 DOLINA SMYKÓW

We wtorek, 16 stycznia, udaliśmy się z wizytą do zaprzyjaźnionego przedszkola na jasełka.
Dzieci przedstawiły wspaniałe bożonarodzeniowe widowisko, które dostarczyło nam wiele radości i wzruszeń.
Jesteśmy pod dużym wrażeniem! Zdjęcia z wyjazdu można obejrzeć w naszej galerii.

POLANKI NA JAZZOWO KONCERT ZESPOŁU 5/6

15 stycznia 2018 r. miało miejsce kolejne wydarzenie muzyczne w naszym domu. Dzięki uprzejmości ad. dr Małgorzaty Kuchtyk gościł u nas zespół wokalny 5/6, w skład którego wchodzą studenci Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Wykorzystując technikę śpiewu a capella, wykonali utwory z różnorodnych gatunków muzycznych takich, jak pop, jazz, gospel, blues.
Bardzo dziękujemy za wspaniały występy i czekamy z niecierpliwością na kolejne koncerty.

Jasełka w wykonaniu dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 46 w Gdańsku

Dnia 10 stycznia 2018 r. mieliśmy przzyjemność obejrzeć przedstawienie bożonarodzeniowe w wykoniu uczniów klasy IV Szkoły Podstawowej nr 46 w Gdańsku. Jasełkom towarzyszyło wspólne śpiewanie kolęd, które pozwoliło ponownie poczuć magię świąt.
Dziękujemy za wspaniałe widowisko i zapraszamy do galerii.

Dom Pomocy Społecznej Polanki w Gdańsku-Oliwie
ul. Polanki 121, 80-308 Gdansk
tel./fax (0048) 58 552 19 52, tel. (0048) 58 552 33 32, mail: sekretariat@dpspolanki.pl